donderdag 22 augustus 2013

Ricottabeignet

Dit recept heb ik eigenlijk van Jamie Oliver. Maar ik kan niet koken volgens een vast recept.
Dus het verschilt een beetje met dat van de topchef.
Eerst moet je weten dat vegetarisch eten vaak niet veel smaak heeft van zijn eigen. Hier geldt hetzelfde, want ricotta is een zachte Italiaanse kaas. Dus heb ik mij laten inspireren door mijn kruidentuin.

Ingrediënten:
Ricotta
Parmezaanse kaas
Bloem
Peper en zout
Munt
Tijm
eigeel

Doe de ricotta in een mengkom samen met de parmezaanse kaas en het eigeel. Voeg de fijngesneden tijm, munt, peper en zout naar smaak toe.
Als laatste strooi je er al roerend de bloem erdoor tot je een redelijk vaste massa krijgt.
Zet je mengkom in de frigo zodat het kan opstijven.
Ondertussen kan je een tomatensaus maken om erbij te serveren.

Zet een pan op het vuur met olijfolie. Laat deze goed heet worden.
Schep met twee lepels cannellekes van je ricottamengsel en bak ze in de hete pan. Als ze goudbruin zijn aan de ene kant, draai je ze om en duw je de beignet een beetje plat.

Serveer met je tomatensaus, een salade en brood.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten