maandag 2 september 2013

Boerenvleessalade

Ik heb nogal mijn principes als het gaat over eten.
Zo ben ik niet echt voor de ingekochte salades als charcuterie, zeker niet vleessalade.
Ik heb altijd het gevoel dat de beenhouwers vleessalade maken van de overschotjes.
Daarom nu eens zelfgemaakte boerenvleessalade.

Je stelt je misschien de vraag waarom "Boeren"vleessalade?!
Het woord "boeren" komt erop neer dat het robuust mag zijn. Niet alles fijn snijden.
Je neemt de ingrediënten en hakt alles onder elkaar.

Ingrediënten:
Gekookte ham
Augurken
Zilveruitjes
Gekookte eieren
Mayonaise
Yoghurt
Peterselie
Bieslook
Kervel
Peper en zout

Snijd of hak de augurken en zilveruitjes in grove stukken. Meng er de mayonaise en yoghurt onder, samen met de gesneden kruiden. Kruid al eens af met peper en zout naar smaak.
De ham en gekookte eieren nog snijden en toevoegen.
Meng het geheel nog eens goed door en breng op smaak indien nog nodig.

Je moet niet perse deze volgorde volgen, maar het lijkt mij makkelijker dit even te melden. Anders weet er iemand niet hoe eraan beginnen.

Ik gebruik graag een mengeling van mayonaise en yoghurt, omdat dit veel zachter smaakt en toevallig is dit ook gezonder. Maar daarom doe ik het niet hoor.
Let er wel op dat je niet teveel saus bij doet. Begin liever met een lepel, zodat je erna altijd kan bijvoegen. Teveel aan saus kan je er moeilijk uithalen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten