donderdag 5 september 2013

Pastei van spinazie, ricotta en feta

Dit gerechtje heb ik op tv gezien. Ik weet eigenlijk niet meer hoe het volledig in elkaar zit.
Maar proberen en het komt wel goed.

Het is een simpel, lekker, puur gerechtje.
Ik gebruik hier diepvries spinazie, omdat ik het in huis heb, maar met verse spinazie gaat het even goed hoor.

Ingrediënten:

Filodeeg
250gr Spinazie, indien diepvries uitgelekt
500gr Ricotta
2 eieren
Feta
Nootmuskaat
Peper en zout
Gesmolten boter

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Doe de uitgelekte spinazie, ricotta en eieren in een mengkom. Doe er de nootmuskaat bij en kruid af met peper en zout naar smaak. Meng alles goed onder elkaar.
De vulling van de pastei is al klaar.


Neem je filodeeg, wees voorzichtig, want dat is heel breekbaar.
Leg 3 à 4 lagen opeen en bestrijk telkens de oppervlakte met gesmolten boter (ook hier, wees voorzichtig want filodeeg is zeer fragiel). Leg de vulling op het filodeeg, maar niet op de randen. Werk af met de fetakaas

Plooi daarna de langste randen naar binnen. Bestrijk de randen met een laagje gesmolten boter. Daarna doe je hetzelfde met de korte randen.


Zet het geheel in de voorverwarmde oven voor 35 minuten op 200 graden. Totdat het pastei mooi bruin gekleurd is.


Je kan dit als een vegatarisch gerechtje eten, maar ook zoals ik het heb geserveerd met een stukje gegrilde zalm.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten